Att göra saker

Det är roligt när man har en liten minimänniska hemma, man kan liksom inte bara göra saker utan det hänger på om bebben sover och är lugn. Eftersom hon är inte så glad i att ligga för sig själv (famnen är bäst!) måste jag invänta tills hon sover för att göra saker och då måste jag prioritera ifall hon skulle vakna. Ska jag äta frukost eller gå på toa? Diska eller duscha? Dessutom fördröjs oftast allting, frukost vid tio istället för nio, lunch vid två istället för tolv. Man bestämmer helt enkelt inte längre själv över sin tid utan det är bebben som styr och om det betyder två timmar maratonamning är det bara att lägga tankarna på en dusch på hyllan! Men vad är väl lite smutsigt hår mot en mätt bebbe:)

Kommentarer
Postat av: Carro

Hihi...jag tänker på våra samtal på skolan! Hur svårt kan det vara att hinna duscha, eller hur var det du sa Ida? :) Fast det är klart, du sa ju även att det där kommer jag få ångra att jag sa! Men det går ju faktiskt inte att veta hur det är förrän man är där, jag lyssnar och lär av dig iaf! :) Puss o kram på er!

2010-03-15 @ 20:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0