Bröd och hår

Jag har varit så husmoderlig ikväll för jag har bakat bröd. Hade en överbliven jäst som behövdes bakas upp så jag höftade ihop en bröddeg och nu har vi ätit nybakat bröd till soppan, Gott! Jag har ett nytt schampo sen någon vecka tillbaka och det är ett dyrare (för och vara mig, jag som annars har family fresh typ). Men mitt hår har känts fettigt  sedan jag började med det häriga schampot. Så idag läser jag på flaskan att man ska använda lite. Aha, man kan alltså inte klämma på som vanligt när man använder lyxvaror, inga handflatsstora klickar här inte. Dagens lärdom: ibland är det bra att läsa bruksanvisningen!

En Ida med numera glansigt hår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0