håll tassarna borta!

Jag måste lära mig att inte fixa och trixa så mycket med tillisen när hon sover. Jag får till exempel för mig att jag måste rätta till kudden, fälla ryggstödet på vagnen, ta av/på kläder så att hon inte ska vara för varm eller kall, lägga på ett täcke, rätta till någon kroppsdel som ser ut att vara obekväm och så vidare. Jag kan inte låta bli att vara där och pilla trots att hon redan sover och mina manövrar leder nästan alltid till att hon vaknar och sover mindre än om jag hade låtit bli henne. I natt sov hon med Bä över ansiktet och jag flyttade på honom i fall att hon inte fick tillräckligt med luft. Detta resulterade naturligtvis i att hon vaknade och jag fick söva om henne igen. Hon sov ju säkert jättegott med bä nära och fick inte alls för lite syre men den däriga mamma kunde inte låta bli.

Dagens visdomsord: Låt bli ett sovande barn och därmed basta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0