Gömma nyckel

Vilken morgon. Tilde har fortsatt att kräkas efter en lugn natt stackarsstackarsstackars liten! Hon har feber också och är inte piggelin (fast hon fick äta en igår). Så efter att ha torkat kräks, diskat och fejat i köket gick jag ner för att slänga sopor och självklart glömmer jag nycklarna. Så där står jag i kylan i en alldeles för tunn jacka och funderar på vad jag ska göra. Först står jag kvar men inser att chansen att någon ska komma ut tidigt en söndagsmorgon är minimal så jag ger mig ut på jakt efter en mobil. Inget är ju öppet men tillslut stannar jag en vänlig själ som lånar ut sin mobil så att jag kan ringa David som tillslut kommer och öppnar, puh! Och det är inte första gången jag har glömt de däriga nycklarna och säkert inte den sista heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0