Den sista tårtan

blev visst en ofrivillig bloggpaus, tiden rusar iväg utan att jag tycker vi gör så mycket. Ikväll är det synd om storasyster, hon har kräkts. Kanske magsjuka? Och vi som var på öppna förskolan idag... Just nu ligger hon och sover, hoppas att hon får en lugn natt utan kräks.
Det jag egentligen skulle blogga om var den här som jag bakade igår:
Som vanligt när jag bakar blir det inte som det är tänkt. Den gick sönder lite och glasyren skulle ha stelnat lite mer innan jag lade på den (ni ser ju hur den svämmar över). MEN fy farao (ja, jag har sett för mycket på pippi) vad god den blev. Jag säger bara CHOKLAD! Och för den som undrar är det efter denna tårtfest sockerförbud för lång tid framöver i familjen Franzén/Törnquist. En av oss ska bli av med gravidkilon och den andra ska bli av med sympatigravidkilon. Så det blev som den sista måltiden fast det var en tårta.
Ha, ha nu blev det om kräks och tårta i samma inlägg men det kan inte hjälpas, jag var tvungen att dela med mig av den fantastiska tårtan.

Kommentarer
Postat av: Carro

MM va gott, Vill ha sån när vi kommer i dec(spara till oss??, nej det går ju inte när det är choklad)..kanske får baka en då mä.. ;) Kramar o hoppas Tillisen mår bättre!

2011-11-07 @ 20:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0