I korthet

Alltså: jag kände av mensliknande smärtor under måndagen efter träningen (vet inte om det var det som satte igång?!) men jag tänkte att det bara var vanliga förvärkar. Senare på kvällen kom det allt mer regelbundet och när David kom hem vid niotiden började han klocka värkarna och de kom med fem minuters mellanrum och varade i sextio sekunder. Jag trodde fortfarande att det inte var något för det gjorde inte så ont men vid elva upptäcker jag att det blöder och David ringer till förlossningen som säger att vi kan komma upp. Vid tolv är vi där och det visade sig att jag var öppen fem cm redan, jag som hade räknat med att få åka hem igen frågar snopet om detta betyder att vi måste stanna och barnmorskan skrattar och säger att ja det ska vi. Timmarna går och jag får andas lustgas och efter en och en halv timmes krystvärkar med påföljande klipp och sugklocka ploppar hon ut prick 06:00 på tisdag morgonen, världens finaste! Japp det var förlossningsberättelsen i korthet, det gjorde ont men inte så ont som jag hade fasat för och det gick betydligt snabbare än vad jag hade räknat med!

Kommentarer
Postat av: Emelie

åh vad söt hon är!

om du visste hur många gånger jag varit inne på bloggen på sistone i väntan på en uppdatering.. ;)

Grattis igen till er!



kramar

2010-02-19 @ 09:37:40
Postat av: Rouven

Vilken sötis!!!!

vi är såååååå glad för er att ni alla må bra.

såå söt bara.

2010-02-19 @ 13:14:02
Postat av: farmor

Sitter på jobbet och hänförs av bilderna på detta nya vackra lilla flickebarn! Grattis än en gång!

Längtar till vi får se´s på riktigt. farmor marie

2010-02-19 @ 13:23:53
Postat av: Stina

Fröken Söt är bara för underbar! Hoppas allt går bra hemma och att lillan är snäll mot er. Jag skickade svar på ditt hon-är-född-nu-sms, men glömde skriva att de var fårn mig - från mitt spanska nummer;) Så du vet, hihi! Grattis igenO=)

2010-02-19 @ 14:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0