sjukstuga

Här hemma är en sådan dag. Viggo har ju varit snorig och haft nästäppa ända sedan bb, förmodligen Tilde som smittat honom med sin förkyldning. Men han är så täppt att han har svårt att sova för det blir tungt för honom att andas, stackars liten. Dessutom är David sjuk så honom är det också synd om. Och jag börjar få lite panikkänslor som snart blir själv med två barn på dagarna. Tänk om det inte går? Tänk om Tilde blir försummad? Hur ska det gå med allt som ska hinnas med av disk, tvätt, inköp, matlagning och städning? Tänk om jag blir en grinig och stressad mamma som inte hinner med mina barn?Hur gör alla???? Och jag som tyckte att man inte hade någon tid med ett barn... Fast kanske handlar det om att jag måste låta det ta lite tid innan vi har hittat rutiner som fungerar för oss.

Puh, det var dagens ånges-lätta-på-hjärtat-inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Det löser sig! Det du inte hinner en dag får du ta en annan, det är antagligen ingen som tar sysslorna för dig ;)

2011-09-19 @ 21:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0