Året som gått del 1

Januari

Höggravid var jag!
'
Vi boade och fixade inför bebisens ankomst. Vi fyndade både barnvagn och spjälsäng på blocket, byggde sänggavel och köpte söta bebiskläder.

Februari


Jag hade dille på pussel, ett perfekt tidsfördriv.
Magen blev större och större och jag började känna mig som en blobb. Det här är sista magbilden fast det visste jag ju inte då. Tre dagar senare kom hon!
Så den 16 februari klockan 06:00 kom hon, Uno var en tjej och alldeles underbar! Och förlossningen gick ju jättebra, jag som var rädd för smärtan innan upplevde ändå att den var hanterbar.
Första bilden hemma i en för stor overall. Gud så liten hon var!
Vi fick besök av vänner och familj, här är hon med "morbror" Calle!
Mars

Fast vi inte gjorde så mycket gick dagarna rasande fort. Hade inte fattat innan att en liten bebis tar så mycket tid :)
Vi introducerade napp men det bidde ju inte så mycket med det. Jag trodde ju att alla bebisar gillar napp men tydligen inte.
Första tågresan till Linköping klarades av, Tilde sov nästan hela tiden, och i hemstaden fick Tilde träffa sin kusin för första gången.

April

Jag och David firade 10 år men gjorde inget särskilt. Vi har aldrig riktigt firat våra årsdagar väldigt oromantiskt jag vet men Tillisen var en finfin 10-års present.
Många promenader blev det, gravidkilona skulle ju bort ;)
Jag och Tilde åkte ensamma till Linköping och fadern blev allt glad när vi kom hem igen.
Köpte nya skor: gula converse!
Tillisens nya favvo var att suga på handen och håret försvann snabbare än snabbt.
Jag tränade för första gången och det har väl gått sådär att hålla i. Bot och bättring ska det bli!
Tilde blev två månader och övade magläge flitigt.

Maj

Tilde är en glad tjej!
Lagom till vår födelsedag kommer moster Sara och hennes Calle och hälsar på och det är alltid lika mysigt!


Morsan fick en ny frisyr i födelsedagspresent och går på SATC 2 premiär.
Juni

Tillisen är fyra månader och håller upp huvudet i magläge och rullar runt för första gången.
Vädret är strålande och dagarna spenderas i parken med de andra mammorna.
Jag och Tilde åker till Linköping och är där i fem veckor. David ansluter när hans semester börjar. Tilde gör för första gången: Äter gröt, sitter i egen stol och badar utomhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0