Tiden som går

Jisses, nu har det gått mer än två månader sedan lillebror kom. Lillebror som är en Isak. Isak Maximilan Sixten Franzén :)
 
Han är världens goaste och är en nöjd liten krabat. De första två veckorna sov han mest kommer jag ihåg. Och han sover hyfsat på nätterna också och har gjort hela tiden. I början var vi vakna varannan timme men nu sover han flera timmar i sträck. Igår somnade han vid 20:00 och vaknade först vid 01:30. Dessutom somnar han om snabbt efter att han ätit på nätterna, det är bara att lägga ner honom (de andra två behövdes sövas om eller bytas bajsblöja på...). Så jag känner mig faktiskt hyfsat utvilad på mornarna. Inte alls vad jag hade räknat med men jag är så tacksam för det!
 
Storasyskonen är fantastiska med honom, de vill hålla och gulla med honom och kan underhålla honom om jag behöver göra något. Annars är han väldigt nöjd med att bara ligga och titta på saker. Han gillar både babygymmet och sin babysitter. Men mest gillar han sin fågelmobil som hänger över spjälsängen. Jag hann till exempel träna tidigare idag medans han låg och tittade på den :) 
 
Så tiden rullar på med lämning och hämtning av storasyskon, matlagning, amning, bebismys och alla andra tusen vardagssysslor som behöver göras ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0