Efterkontroll hos BM

Vi var ju hos BM idag för en efterkontroll. Vi fick prata lite om förlossningen och om hur vi upplevde den etcetera. Sen trodde jag att jag skulle få göra en gynundersökning men den var frivillig sa barnmorskan förutsatt att allt kändes bra och man inte hade haft några komplikationer. så jag avstod, gynundersökningar är inte det roligaste jag vet, fast nu såhär i efterhand kanske det hade varit bra att göra bara för att kolla så allt såg bra ut. Barnmorskan gick igenom förlossningsjournalen och vi fick reda på att anledningen till att sugklockan användes var för att Tillisens världen började sjunka och man behövde få ut henne fort, detta visste inte vi då ingen förklarade detta för oss på förlossningen. Men eftersom hon var pigg och frisk när hon kom ut var det aldrig någon fara. Barnmorskan blev väldigt entusiastisk över Tilde och hon tyckte att hon var ett riktigt litet charmtroll och bland det sötaste hon sett! (fast så säger hon säkert om alla bebisar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0